RUILEN EN RETOURNEREN
Ben je toch niet tevreden over je Online bestelde product? Dat is vervelend. Het goede nieuws is dat we er altijd iets aan kunnen doen. Voor al je online aankopen bij Rubies & Pearls geldt namelijk een bedenktermijn van 14 dagen na levering.
Je kunt een geleverd artikel alleen terugsturen als:
-
- het compleet is.
-
- het in de - voor zover mogelijk - originele staat is.
- het in de - voor zover mogelijk - originele staat is.
Indien je een product wilt retourneren vragen we je om eerst contact met ons op te nemen. Dit voor een soepeler en snellere afhandeling.
Voor alle details over het herroepingsrecht verwijzen we naar paragraaf 6 in de algemene voorwaarden.
Voor tatoeages gelden andere oplossingen.
De procedure voor retourneren
Laat ons binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling via het contactformulier weten dat je het product wilt retourneren. Zet in de email je ordernummer en NAW gegevens. Na ontvangst van je melding ontvang je van ons altijd een bevestiging. Je kan ook het modelformulier voor herroeping invullen en mailen naar info@rubiesandpearls.nl
Graag horen we natuurlijk ook waarom je de bestelling wilt retourneren, maar dit is niet verplicht. Na ontvangst van de melding heb je nog eens 14 dagen om het product retour te zenden.
Vervolgens krijgt je van ons een instructie over hoe en naar welk adres de bestelling teruggezonden kan worden.
Zo snel mogelijk na ontvangst van de geretourneerde bestelling in ons magazijn wordt gecontroleerd of het product nog in nieuwstaat is en vrij is van schade of gebruikssporen.
Het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten voor de heenzending + eventuele overige betaalde toeslagen) wordt bij een retourprocedure altijd zo snel als mogelijk teruggeboekt. De uiterlijke termijn voor het terugboeken is nooit langer dan 14 dagen vanaf het moment dat je hebt aangegeven het product te willen retourneren. (Onder voorbehoud dat het aangekochte product retour is ontvangen in ons magazijn of wanneer kan worden aangetoond dat het aangekochte product retour is gezonden).
Als klant heb je het recht om het ontvangen product na ontvangst te beoordelen. Indien tijdens het beoordelen zichtbare schade of gebruikssporen aan het product ontstaan die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, is de klant voor deze waarvermindering aansprakelijk. (Met andere woorden: voor eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.)
Kosten van retourneren
De retourkosten zijn altijd gelijk aan de verzendkosten die je hebt betaald.
Bij een retour wordt een product feitelijk twee keer verzonden. Één keer van ons magazijn naar het afleveradres en één keer de andere kant op. Het resultaat bij een retour is altijd dat wij de kosten van één zending voor haar rekening nemen. De klant neemt de kosten voor de tweede zending voor haar rekening.
Ruilen
Als je een product wil ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat mag je je oude product retourneren en het nieuwe gewenste product opnieuw bestellen in de webshop. Dit omdat het kan voorkomen dat een product niet meer op voorraad is in de webshop.